سایت مذهبی ساقی کوثر
دانلود آهنگ های جدید مداحی ، عکس های مذهبی و مطالب مذهبی
قالب وبلاگ

ردار سیدمحمد باقرزاده در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه فرهنگی خبرگزاری فارس در ساری از ردیابی 7 هزار شهید دفاع مقدس در خاک عراق خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در بین شهدای مفقود تعدادی خلبان نیز هستند، اظهار داشت: با هماهنگی دولت عراق درصدد تفحص شهدای دوران دفاع مقدس هستیم.

باقرزاده از به‌کارگیری تیم جدیدی در فاو و جزیره مجنون به منظور تفحص شهدای دفاع مقدس خبر داد و ادامه داد: برای محرم سال جاری شهدای تفحص شده تشییع می‌شوند.

500 نقطه کشور متقاضی تدفین شهدا

این مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان تدفین شهدا در کشور بیش از 500 نقطه است.

رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت پارک موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: تاکنون پارک موزه سه استان کشور به بهره‌برداری رسیده و مقرر شد پارک موزه‌ای در تهران راه‌اندازی شود که من از کم و کیف آن بی‌خبرم.

مشکل تهیه زمین پارک موزه در دو استان کشور

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در همه استان‌ها ورود پیدا کردیم، بیان داشت:  فقط دو استان خراسان رضوی و خوزستان در احداث پارک موزه با مشکل زمین مواجه شدند.

باقرزاده تامین اعتبار برای احداث و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس را متناسب با نیاز دانست و تصریح کرد: برای احداث پارک موزه در مازندران ردیف اعتباری اختصاص یافت و در برخی موارد از سایر منابع و یا تبدیل به احسن کردن پروژه‌ها پیش می‌رود.

وی ابراز داشت: مسئله پارک موزه دفاع مقدس متناسب با سیاست‌های عمرانی دولت پیش می‌رود.

میراث فرهنگی در پارک موزه مازندران ورود اجرایی نداشت

 

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور دفاع مقدس بیان داشت: تاکنون میراث فرهنگی در بحث پارک موزه دفاع مقدس مازندران ورود اجرایی نداشت، اینهم به دلیل واصل نشدن اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه پارک موزه دفاع مقدس در سبد فرهنگی مازندران جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مسئولان استانی مصمم هستند تا این پروژه فرهنگی به نتیجه برسد.

ضرورت حمایت بالادستی‌ها در تکمیل پارک موزه مازندران

باقرزاده حمایت بالادستی‌ها را در تکمیل پارک موزه مازندران ضروری دانست و افزود: رئیس میراث فرهنگی کشور برای حمایت از پارک موزه مازندران قول مساعد داد.

وی یادآور شد: با احداث پارک موزه، مجموعه فرهنگ و صنعت گردشگری از آن متنفع می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس مازندران دلیل اجرای زمانبر پارک موزه در مرکز استان را طراحی و اجرای همزمان دانست و گفت: پارک موزه دفاع مقدس فرایند علمی را می‌گذراند، با توجه به اینکه در فرهنگ دفاع مقدس بنا نیست کار تکراری انجام شود.

وی اضافه کرد: هر پارک موزه دفاع مقدس در استان‌ها باید زاویه‌ای از جنگ را نشان دهد.

پارک موزه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

 

این مسئول با تاکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس بحث جنگ‌افزاری نیست، بیان داشت: پارک موزه برگرفته از فرهنگ عاشوراست و تلاش دارد در این کار فرهنگی مکتب انقلاب اسلامی را معرفی کند.

رئیس پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه احداث پارک موزه در مازندران دو کار تکمیلی را در این حوزه پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ عاشورایی و نیز میراث کهن مازندران از مواردی است که در احداث پارک موزه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی مازندران هنوز موزه ندارد، بیان داشت: این مهم پیش‌نیاز ما در پارک موزه دفاع مقدس است و بر اساس طراحی میراث فرهنگی باید به صورت مشترک در مجموعه‌ای گردشگری احداث شود.

باقرزاده افزود: در پارک موزه مازندران بخش از اراضی را برای «مازندران در گذر تاریخ» اختصاص دادیم تا فرهنگ این استان را پس از ورود اسلام که مذهب تشیع شکل گرفت و نیز بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به درستی تبیین شود.

وی متذکر شد: تبیین انقلاب اسلامی با واقعیت‌ها سروکار دارد نه با ایده‌آل‌ها، قصد ما ایجاد کاری فرهنگی، عمیق و ماندگار است تا اثر بخشی آن در القای پیام به مخاطبان اثربخش باشد.

فرمانده قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه بکارگیری همه عناصر به ویژه هنرمندان در پارک موزه دفاع مقدس ضرورت دارد، گفت: مازندران دارای 10 هزار هنرمند است، هماهنگ‌کردن آنان و نیز ایجاد انگیزه برای اجرای کاری فاخر و انقلابی کار راحتی نیست.

هیچ هنرمند مازندرانی در حوزه هنر پارک موزه کناره‌گیری نکند

وی افزود: هدف ما استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی از سوی هنرمندان است، هیچ هنرمند مازندرانی نباید در حوزه هنر در پارک موزه خود را کنار بکشد.

رئیس پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای مستندسازی حوادث جنگ که مورد تاکید رهبری است بنیاد چه اقداماتی داشت، گفت: تا زمانی که من در بنیاد حفظ آثار بودم در حوزه فیلم کار مستند خوبی انجام شد و مبنای کار ما نیز همین حوزه بود.

تولید فیلم فاخر نیازمند اعتبار است

وی ادامه داد: برای ساخت فیلم سینمایی بلند بودجه‌ای نداشتیم که تولید فاخر داشته باشد، همان میزان اعتبار به کار مستند اختصاص یافت.

باقرزاده آرشیو دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار را مطلوب دانست و تصریح کرد: جمع‌آوری مستندات ما براساس کارهای خبرنگارانی بود که در روزهای جنگ انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه کار مستند در بنیاد حرف اول را می‌زند، افزود: آثار جمع‌آوری شده با عنوان 40 شاهد در آرشیو بنیاد موجود است.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالان مستندسازی در بنیاد به این مستندات اکتفا نکردند، یادآور شد:  فیلمی هم در جنوب لبنان تولید شد که ترجمه فیلم عربی« روح الله» با هزینه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شد.

وی ابراز داشت: کار مستند در دستور کار بنیاد است و فعالیت‌های ما متناسب با امکانات و اعتبارات بود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:57 ] [ وحید مظفری ] [ ]

سجد کوفه محل قضاوت حضرت بقیة الله

مسجد اعظم كوفه يكى از كهن‏ترين اماكن زيارتى منتسب به حضرت بقية اللَّه عليه السلام مى‏باشد.
مركز قضاوت، محل نصب منبر، محل تاسيس كلاس‏هاى‏آموزش قرآن و محل اقامه‏ى نماز جمعه و جماعت آن حضرت در عهد ظهور مى‏باشد.
مسجد كوفه در اصل بسيار گسترده بود. مهدى موعود عليه السلام به هنگام ظهور آن را منهوم كرده، به پايه‏هاى نخستين برمى گرداند و سه مسجد ديگر در كنار آن بنياد مى‏نهد.
سيماى مسجد كوفه از منظر، آيات، روايات. حوادث تاريخى و تشرف نيك بختان به محضر آن كعبه مقصود، در اين نوشتار در حد توان ترسيم گشته است.



مركز دادرسى آن امام نور در هنگامه‏ى ظهور
روزگارى مسجد اعظم كوفه مركز داورى و دادرسى مولاى متقيان امير مومنان عليه ‏السلام بود به هنگام ظهور نيز مركز داورى و دادرسى فرزند برومنداش حضرت بقية اللَّه عليه السلام خواهد بود.

1. ششمين امام نور در اين رابطه مى‏فرمايد:
دارُ مُلِكِه الكُوفَةُ وَ مَجلِسُ حُكمِهِ جامِعُها.(1)

مركز حكومت او، كوفه، و مركز قضاوت و دادرسى او مسجد اعظم كوفه مى‏باشد.
پايگاه تبليغاتى امام زمان عليه السلام
روزگارى شيفتگان خاندان عصمت و طهارت در مسجد اعظم كوفه پيروان منبر امير بيان، مولاى متقيان عليه‏ السلام گرد آمده، از بيانات درُر بارش كسب نور مى‏كردند(2)، در هنگامى ظهور نيز در پيرامون منبر آخرين امام نور گرد آمده از سخنان گهر بارش فيض مى‏برند.

2. امام صادق عليه ‏السلام در اين رابطه مى‏فرمايد:
كأنّى اَنظُرُ اِلىَ القائِمِ عَلى مِنبَر الكُوفَةِ وَ حَولَهُ اصحابُهُ، ثَلاثُ مائَة و ثَلاثَة عَشَرَ رَجُلا عِدَّةَ اهلِ بَدر، وَ هُم اَصحابُ الألوِيَة، و هُم حُكّامُ اللَّهِ فى أرضِهِ عَلى خَلقِهِ.(3)
گويى به سوى قائم عليه ‏السلام مى‏نگرم كه بر فراز منبر مسجد كوفه قرار گرفته، تعداد 313 تن ياران‏اش در اطراف او حلقه زده‏اند. كه پرچم داران و فرمان روايان خداوند برفراز گيتى در ميان بندگان خداى‏اند.

مدفن عاشقی که امام زمانش را در صحرای عرفات ملاقات کرد

گروه فرهنگی رجانیوز ــ جناب حجت الاسلام آقای قاضی زاهدی گلپایگانی می فرماید: من در تهران از جناب آقای حاج محمد علی فشندی که یکی از اخیار تهران است، شنیدم که می گفت: من از اول جوانی مقیّد بودم که تا ممکن است گناه نکنم و آن قدر به حج بروم تا به محضر مولایم حضرت بقیة اللّه ، روحی فداه، مشرف گردم. لذا سالها به همین آرزو به مکه معظمه مشرف می شدم.

 

در یکی از این سالها که عهده دار پذیرایی جمعی از حجاج هم بودم، شب هشتم ماه ذیحجه با جمیع وسائل به صحرای عرفات رفتم تا بتوانم قبل از آنکه حجاج به عرفات بیایند، برای زواری که با من بودند جای بهتری تهیه کنم. تقریبا عصر روز هفتم بارها را پیاده کردم و در یکی از آن چادرهایی که برای ما مهیا شده بود، مستقر شدم. ضمنا متوجه شدم که غیر از من هنوز کسی به عرفات نیامده است. در آن هنگام یکی از شرطه هایی که برای محافظت چادرها در آنجا بود، نزد من آمد و گفت: تو چرا امشب این همه وسائل را به اینجا آورده ای؟ مگر نمی دانی ممکن است سارقان در این بیابان بیایند و وسائلت را ببرند؟ به هر حال حالا که آمده ای، باید تا صبح بیدار بمانی و خودت از اموالت محافظت بکنی. گفتم: مانعی ندارد، بیدار می مانم و خودم از اموالم محافظت می کنم.

 

آن شب در آنجا مشغول عبادت و مناجات با خدا بودم و تا صبح بیدار ماندم تا آن که نیمه های شب دیدم سید بزرگواری که شال سبز به سر دارد، به در خیمه من آمدند و مرا به اسم صدا زدند و فرمودند: حاج محمدعلی، سلام علیکم. من جواب سلام را دادم و از جا برخاستم. ایشان وارد خیمه شدند و پس از چند لحظه جمعی از جوانها که تازه مو بر صورتشان روییده بود، مانند خدمتگزار به محضرش رسیدند. من ابتدا مقداری از آنها ترسیدم، ولی پس از چند جمله که با آن آقا حرف زدم، محبت او در دلم جای گرفت و به آنها اعتماد کردم. جوانها بیرون خیمه ایستاده بودند ولی آن سید داخل خیمه تشریف آورده بود. ایشان به من رو کرد و فرمود: حاج محمد علی! خوشا به حالت! خوشا به حالت! گفتم: چرا؟

 در ادامه....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 9:43 ] [ وحید مظفری ] [ ]

بهه یاری اهل شام" را بشناسید

با آغاز چالش امنیتی سوریه گروهک‌های تروریستی مختلفی در این کشور سر برآوردند که شماری از آنها داعیه اسلامگرایی نیز داشتند. این گروهک‌های تروریستی به سرعت نام‌هایی چون «سلفی‌های جهادی» یا «تکفیری‌ها» یا «سفلی‌ها» را بر خود نهادند.
اما این گروهک‌های تروریستی واقعا چه مشرب فکری دارند و منتسب به چه مکتبی هستند، به ویژه آنکه خود را اسلامگرا نیز معرفی می‌کنند.
نکته مهم اینجاست که این گروه به شدت در حملات تروریستی سوریه دست دارند و نقش بسیار «مخرب» و «ویرانگری» را در این کشور ایفا می‌کنند.

این اواخر «آرون زیلن»، نویسنده و کارشناس آمریکایی مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن به نقش «جبهه یاری اهل شام» به عنوان مهمترین جبهه سلفی تکفیری فعال در سوریه پرداخت. جبهه‌ای که مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی در سوریه را تحت عنوان «جهادی‌های جدید» برعهده گرفت.
زیلن در مقاله خود تاکید می‌‌کند که اگرچه در ابتدا تلاش می‌شد، مسئولیت حملات تروریستی صورت گرفته در سوریه برعهده نظام این کشور گذاشته شود، اما خیلی زود آشکار شد که نظام دمشق دلایل لازم درباره اثبات طرف مسئول انجام این حملات در اختیار دارد.
زیلن در این ارتباط به فیلم‌های منتشر شده توسط «جبهه یاری شام» در پایگاه‌های مختلف اینترنتی اشاره می‌کند که در آن این گروه مسئولیت انفجارها و اقدامات تروریستی در سوریه را برعهده می‌گیرد.



ر این ارتباط زیلن معتقد است: صرف نظر از اینکه «جبهه یاری شام» در حوادث و عملیات‌های تروریستی دمشق و دیگر شهرهای سوریه دخیل باشد یا نباشد،‌ باید به این نکته اعتراف کرد که هم اکنون این جبهه به قدرتی «ویرانگر» در سوریه تبدیل شده است که حتی موجودیت گروهک موسوم به «ارتش آزاد» را نیز تهدید می‌کند که متشکل از نظامیان جدا شده از ارتش سوریه و افراد مسلح داخلی است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 9:42 ] [ وحید مظفری ] [ ]

پنجشنبه یازدهم آبان 1391 | زمان ظهور(رضا)

اتفاقات مشکوک در عربستان؟؟!!

اخبارضد و نقيض در خصوص مرگ عبدالله

انفجارهای مشکوکی که پایتخت عربستان را لرزاند

منابع خبری عربستان روز سه‌شنبه از مرگ شاهزاده‌ای همنام با پادشاه این کشور خبر دادند حالا امروز (چهارشنبه) برخی از پایگاه‌ها و شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی اخباری را درخصوص مرگ پادشاه عربستان در سن 87 سالگی منتشر کرده‌اند.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد شاهزاده "عبدالله بن عبدالعزیر بن جلوی" در سن 78 سالگی فوت کرده است.

خبرگزاری کویت نیز از تسلیت امیر کویت به پادشاه عربستان به دلیل مرگ این شاهزاده خبر داد.

این در حالی است که برخی از پایگاه‌های اینترنتی اجتماعی امروز با اشتباه گرفتن این شاهزاده با پادشاه عربستان از مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خبر دادند.


در برخی از این پایگاه‌ها اعلام شده است که خبر مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پس از اعلام حالت فوق‌العاده نیروهای نظامی و لغو مرخصی همه کارمندان بخش‌های نظامی عربستان منتشر شده است.

خبرگزاری رسمی آلمان نیز اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز دچار تحلیل بافت غضروفی شده و از وضعیت جسمانی وخیمی رنج می‌برد.

همچنین برخی از منابع وابسته به مخالفان عربستانی نیز خبر مرگ پادشاه عربستان را تایید کردند.

شبکه خبری الرصد عربستان نیز اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز 87 ساله درگذشته و بلافاصله پس از مرگ وی در همه بخش‌های نظامی حالت فوق العاده اعلام شده است.


سرانجام پای انفجارهای مشکوک به پایتخت عربستان رسید تا ریاست بندر بن سلطان امنیتی ترین شاهزداه از شاهزادگان سعودی بر سازمان امنیت عربستان نیز نتواند آتشی را که این روزها زیر خاکستر آل سعود در حال سوز و گداز است خاموش کند.
به گزارش رجانیوز، صبح امروز چند انفجار مهیب شرق ریاض پایتخت سیاسی عربستان را لرزاند رسانه‌های سعودی گزارش دادند که انفجار صبح امروز در شرق شهر ریاض پایتخت عربستان دستکم 10 کشته برجای گذاشته 50 نفر زخمی به دنبال داشته است.
در همین حال، شبکه خبری العالم در خبری فوری به نقل از یک شخصیت معارض عربستانی گفت: دستکم پنج انفجار شرق ریاض پایتخت عربستان را به لرزه در آورده است.
یک منبع امنیتی سعودی پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفت: علت انفجار، آتش گرفتن یک تانکر حامل گاز در شرق ریاض به علت برخورد آن به یکی از پل‌ها در منطقه بوده است.
وی افزود: یک حادثه رانندگی منجر به آتش گرفتن تانکر گاز در جاده خریص در تقاطع شیخ جابر شد که این آتش سوزی ناشی از برخورد تانکر به یکی از پل‌ها در این تقاطع بود و در نتیجه آن راننده زخمی شده است.
در همین حال، شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند که هفت خودرو در محل آتش گرفته و به ساختمان‌های اطراف زیان وارد شده است.
این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه سعودی علت انفجار یاد شده را ناشی از تانکر سوخت در یک پمپ بنزین دانسته است.
در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد: یک ساختمان صنعتی به طور تقریبا کامل در این انفجار بزرگ در شرق ریاض ویران شده است.
وی افزود: ساختمان تقریبا با خاک یکسان شد و خودروها در مجاورات آن آتش گرفت و دستکم پنج ماشین آتش نسانی به صحنه حادثه آمدند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 9:41 ] [ وحید مظفری ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

منتظر ظهورت هستیم آقا ... چشم ها پرسش بی پاسخ حیرانی ها دست ها تشنه ی تقسیم فراوانی ها سلام دوستان امید وارم مطالبی که گذاشتم رضایت شما را جلب کرده باشدبرای بهتر شدن وبلاگ نظرات وانتقادات وپیشنهادات خود را بنویسید با تشکر از بازدید شما
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اللهم عجل الولیک الفرج و آدرس sagie-kosar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





موضوعات وب
برچسب‌ ها
دانستنی -خنده (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
ظهر عاشورا (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
عکس (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
سبب نام نهادن نوروزسبب -افسس شهری یونانی در ‌ترکیهواقعیت جالب که در مورد خودتان نمی‌دان (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
روان شناسی و خود با وری (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
زیارت عاشورا (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
سلامت (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
فناوري اطلاعات- (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
سخنان برگزيده اي از دكتر شريعتي (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
امام صادق(ع--پیامبر اکرم(ص- امام سجاد(ع)-عصر روز عرفه- عرفات-حدیث فضیلت روز عرفه-امیر مؤمنان علی(ع (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
حج در قرآن و روایات (1)- اهمیت ‏حج -حج اكبر و اصغر -حج -- (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
25 حديث درباره دروغ و دروغگو-دروغ - دروغگو (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
احادیث ناب از امام رضا (ع) (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
10 حدیث زیبا در مورد برکت در زندگی (اخبار مذهبی ، عکس های مذهبی ، مطالب مذهبی ، مطالب مفید از امام عصر)
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 692
بازدید کل : 190646
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه